Miasto Mieszkaniec Turysta Przedsiębiorca    

Jak i gdzie płacić

A A A

Za śmieci segregowane płacimy 12,80 zł od osoby miesięcznie, a za śmieci niesegregowane 22.00 zł od osoby miesięcznie.

Opłaty wnosimy bez wezwania co dwa miesiące. Kwotę obliczamy sami w następujący sposób: liczba osób zamieszkujących dom lub mieszkanie x 12,80 zł (lub 22 zł) x 2 (liczba miesięcy). Opłatę przelewamy na indywidualny, przypisany właścicielowi domu, numer konta bankowego – o czym niżej.

 

Opłaty wnoszone są bez wezwania w terminach:

- do 15 lutego za styczeń i luty, 

- do 15 kwietnia za marzeci kwiecień, 

- do 15 czerwca maj i czerwiec,

- do 15 sierpnia za lipiec i sierpień,

- do 15 października za wrzesień i październik

- do 15 grudnia za listopad i grudzień


INDYWIDUALNE KONTA

Na przełomie lutego i marca 2014 roku sochaczewski Urząd Miejski uruchomił 5 tysięcy kont służących systemowi rozliczeń opłaty śmieciowej. Wcześniej w ratuszu istniało jedno konto, na które pieniądze przelewali wszyscy podatnicy rozliczający się z opłaty śmieciowej i dopiero księgowość w UM przypisywała wpłatę konkretnej osobie.

Od 2014 roku indywidulane konta mają wszyscy właściciele domów jednorodzinnych, wspólnoty i spółdzielnie mieszkaniowe. W tym przypadku dodatkowym argumentem za uruchomieniem imiennych rachunków był szeroko stosowany system zniżek zaproponowanych osobom w wieku powyżej 75 roku życia oraz dużym rodzinom. Jeśli segregują odpadki, za śmieci płacą o połowę taniej, tylko 6,40 zł/osoby miesięcznie. Muszą one jednak jednak pamiętać, że 50% ulga przysłujuje WYŁĄCZNIE wtedy, gdy opłaty trafiają na konto miasta w terminie, czyli do 15 lutego, kwietnia, czerwca, sierpnia, października i grudnia. Nawet jeden dzień spóźnienia oznacza, że tracimy ulgę.  

Indywidulane konta pozwolą w kilka sekund sprawdzić, czy rodzina w terminie reguluje opłaty śmieciowe. Jeśli nie, ulga nie obowiązuje. Taką decyzję podjęła Rada Miasta chcąc zmobilizować posiadaczy kart do systematycznego płacenia za śmieci.

 

PYTANIA I ODPOWIEDZI

 

Dlaczego kont nie założono mieszkańcom spółdzielni i wspólnot?

- W przypadku bloków i kamienic opłatę za gospodarowanie odpadami dolicza do comiesięcznych opłaty zarządca nieruchomości i zbiorowo, za wszystkich lokatorów, rozlicza się z miastem. Właśnie dlatego indywidulane konto śmieciowe otrzymała wspólnota czy spółdzielnia, a nie rodzina Kowalskich.

 

Mam dom. Skąd mam wziąć przypisany mi numer konta?

- Informację o numerze rachunku każdy właściciel domu, wspólnota i spółdzielnia otrzymały specjalnym pismem wiosną 2014 roku. Jeśli pismo nie dotarło lub zostało zagubione, wystarczy przyjść do Urzędu Miejskiego. Informację o numerze konta można uzyskać w pokoju 43, na II piętrze. 

 

UWAGA! Obowiązek samodzielnego wnoszenia opłat raz na dwa miesiące dotyczy tylko właścicieli domów prywatnych, którzy do 1 lipca 2013 roku mieli indywidualne umowy z firmami śmieciowymi. W przypadku spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot opłaty są – tak jak dotychczas – doliczane do comiesięcznych opłat czynszowych.


 
najnowsze informacje
Zapisz się na newsletter aby otrzymywać najnowsze informacje z portalu.


e-mail  sms 
wypisz się    zapisz się >>